BIOFORUM 2015

On Thursday 13 May 2015 (8:30 – 17:00)

Bioforum is a one-day meeting between PhD students in life sciences and representatives from the industry. Besides a series of conferences, the students will have the opportunity to present their research results as a poster and to compete for one of the best poster prizes. The best posters will indeed be awarded a 500 €  prize given by sponsors of the event (Biomedical Technology – Zentech ; Industrial Biotechnology – Puratos ; Green Biotechnology – Phytosystems; Industrial valorization – Gesval). Participants from industry will have the opportunity to meet the students and to discuss informally. Participation to the event is totally free (proceedings, sandwiches and drinks included) but Internet registration is mandatory. For more informations, complete program, registration and abstract submission: BIOFORUM 2015

Bioforum 2015 is a joint organization of BioLiège and of:

Graduate School in Cellular and Molecular Biology and Biochemistry (BCMB)

Graduate School of Structure and Functions of biological Macromolecules, Bioinformatics and Modelling (SFMBBM)

Graduate School in Plant Sciences

Graduate School of Biodiversity, Ecology and Evolution (BEE)

Graduate School in Pharmaceutical Sciences

Lecture room 202, Petits amphithéâtres, building B7b, University of Liège, Sart Tilman campus

Liège Créative Meetings 2015, Juny 4th, Jean-Michel Crielaard

Le dopage et les assuétudes dans le sport amateur et professionnel

et leurs conséquences sur la santé.

Orateur(s) : Prof. Jean-Michel Crielaard, Evaluation et entraînement des aptitudes physiques – Département des Sciences de la motricité, ULg En collaboration avec Bioliège Date : Le 04/06/2015 de 18h30 à 21h Lieu : Château de Colonster, 4000 Liège Thématique : Biomédical Prix : 40 € (Cocktail dinatoire inclus) (50% de réduction pour les étudiants et le personnel des universités et hautes écoles)
En collaboration avec Liège Créative (inscription via leur site-web)

Liège Créative Meetings 2015, February 5th, Moreno Galleni

Résistance aux antibiotiques : le retour à l’ère prébiotique ?

Orateur(s) : Prof. Moreno Galleni, Laboratoire de Macromolécules biologiques – Département des Sciences de la vie, ULg En collaboration avec Bioliège Date : Le 05/02/2015 de 18h30 à 21h Lieu : Château de Colonster, 4000 Liège Thématique : Biomédical Prix : 40 € (Cocktail dinatoire inclus) (50% de réduction pour les étudiants et le personnel des universités et hautes écoles)
Aujourd’hui, la résistance des bactéries aux antibiotiques relève d’une préoccupation croissante dans le domaine de la santé publique et s’impose plus que jamais comme une priorité.
Ce problème a un coût, sociétal et économique en Europe: 25.000 décès annuels par septicémie et 1,5 milliard d’euros d’augmentation du coût des traitements. Bien que le besoin de nouveaux agents antibactériens en milieu clinique est urgent, seules deux nouvelles classes d’antibiotiques ont pu être proposées durant ces 30 dernières années. En effet, la découverte et le développement de nouveaux antibiotiques posent des défis scientifiques, cliniques et financiers importants.
En collaboration avec Liège Créative (inscription via leur site-web)

Academic

CIP